9 september 2020

10 Tips Voor Een Energieboost

Je kent het vast wel, dat gevoel van sleur. Jouw energiepeil staat laag, ook al zit je al aan je vijfde koffie. Gelukkig zijn er heel wat dingen om je terug die energiekick te geven om weer met volle energie aan de slag te gaan. En het beste van al? Ze zijn helemaal gratis!

  1. Beweeg en creëer je eigen energie
    Endorfines. Zegt dat je wat? Misschien niet, misschien wel. Nou, endorfines zorgen voor een boost. Want dat zijn hormonen die van groot belang zijn voor je energiepeil. En net door te bewegen komen ze vrij. Dus kom van je stoel af, zet de muziek op en dans, ga even wandelen of nog beter: zoek een sport die je graag doet en doe ze regelmatig!
  2. Drink voldoende water
    Zet die zesde koffie maar gauw aan de kant. Want de boost die je daarvan krijgt, heeft bijwerkingen. Kies in de plaats voor een glas water. Water zorgt ervoor dat gifstoffen uit je lichaam verdwijnen. Die gifstoffen zijn vaak de reden waarom je hoofd ineens wazig wordt. Het moment dat je dorstig (en vaak moe bent) ben je al gedehydrateerd.
  3. Eet een gezonde maaltijd
    Merk je na het drinken van water dat je nog steeds een laag energiepeil hebt? Dan kan het zijn dat je lichaam voedingsstoffen nodig heeft. Een banaan is bijvoorbeeld erg energierijk of wat denk je van een smoothie met granen en fruit? Kies voor een tussendoortje dat boordevol vitamines zit en je zult zien dat je kracht terug vindt.
  4. Luister naar jouw favoriete muziek
    Zet je favoriete liedje op, zet het volume op tien en ga even helemaal los. Je wist het vast wel al, maar muziek kan je een gigantische hoop aan energie geven. Tien minuten intens genieten van lekkere muziek zorgt ervoor dat endorfines vrijkomen in je lichaam en je krijgt een instant happy gevoel!
  5. Ga creatief aan de slag
    Het kan zijn dat je brein wat trager werkt omdat het niet voldoende creatief gestimuleerd wordt. Neem dus een blad en wat potloden of stiften en leef je eens volledig uit. Teken gewoon het eerste dat in je opkomt, zaken waar je blij van wordt, zaken waar je van droomt. Door te veranderen van activiteit krijgt je brein het signaal om energie op te leveren. En je geeft jezelf de tijd om met andere ideeën op de proppen te komen.
  6. Neem een koude douche
    Koude douches stimuleren de aanmaak van endorfine. Endorfine zorgt ervoor dat je een aangenaam gevoel krijgt. Daarnaast reguleert endorfine de afgifte van serotonine en dopamine, welke invloed hebben op je stemming, zelfvertrouwen, geheugen, eetlust en seksuele activiteit. Kortom, je wordt er blij en energiek van. De perfecte manier om de dag goed te starten. Lees onze blog over de voordelen van koude douches.
  7. Creëer een mindful moment
    Heb je ooit gehoord van een mindful moment? Begin met gewoon 10 minuten ergens comfortabel te gaan zitten. Concentreer je op een rustige ontspannen ademhaling en focus je op positieve gedachten. Kies een positief mantra en herhaal deze bij iedere ademhaling. Je zult zien dat je hoofd leeg wordt, dat je lichaam ontspant en dat je mantra zorgt voor de juiste mindset voor de rest van de dag. Je zult je als herboren voelen en met een nieuwe, positieve energie de dag tegemoet treden.
  8. Lees een boek of strip
    Heb je ooit gehoord van een mindful moment? Begin met gewoon 10 minuten ergens comfortabel te gaan zitten. Concentreer je op een rustige ontspannen ademhaling en focus je op positieve gedachten. Kies een positief mantra en herhaal deze bij iedere ademhaling. Je zult zien dat je hoofd leeg wordt, dat je lichaam ontspant en dat je mantra zorgt voor de juiste mindset voor de rest van de dag. Je zult je als herboren voelen en met een nieuwe, positieve energie de dag tegemoet treden.
  9. Lachen geeft energie
    Lachen zorgt voor de nodige ontspanning en geeft je een enorme energieboost. Je hoeft hiervoor niet per se naar een cabaretvoorstelling. YouTube en Facebook staan vol met grappige filmpjes en wat ook heel goed kan werken is om samen met iemand anders grappige anekdotes aan elkaar te vertellen. De herinneringen brengen een glimlach op je gezicht en voor je het weet schater je het uit. Je zult zien hoeveel energie een goede lachbui je oplevert.
  10. Denk positief
    Geef jezelf die peptalk! Spreek jezelf toe alsof je jouw favoriete sporter (of zanger) zou toejuichen. Herhaal hetzelfde mantra in je hoofd telkens je voelt dat je energie aan het wegebben is. Affirmaties zijn de perfecte manier om je dag succesvol af te sluiten. Wil je ondersteuning bij het implementeren van deze tips en krachtiger in je leven staan? Bekijk dan onze kosteloze webinar rond Persoonlijk Leiderschap.

Met deze 10 tips geef je jezelf in no time een energieboost. En dat zonder die koffie!

BE PART OF THE PRIDE

Ontvang wekelijkse coachingtips van Yasmin

Ontvang als eerste inspirerende verhalen en handige tips rechtstreeks in je mailbox!

Kies alle manieren waarop je wilt horen van WeAreLions:

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van onze e-mails. Bekijk ons privacybeleid.

We gebruiken MailChimp als ons marketingplatform. Door hierboven te klikken om je te abonneren, erken je dat je informatie wordt overgebracht naar MailChimp voor verwerking. Lees de privacypraktijken van MailChimp.